אזהרה! ברבור שחור הגיע לעסק שלך

אזהרה! ברבור שחור הגיע לעסק שלך

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:29

ברבור שחור נשמע כמו ביטוי שנלקח מספר ילדים עם מוסר השכל.

המסר במאמר זה מכוון לעסקים שלכם אך גם קביל בהחלט לחייכם האישיים.

 

אז מהו למעשה ברבור שחור? או יותר נכון "תיאוריית הברבור השחור".

זוהי למעשה מטאפורה המתייחסת לאירוע שמגיע בהפתעה מוחלטת, בעל אפקט עצום, ולרוב מייחסים לאירוע רציונליזציה בדיעבד. חוכמה שבדיעבד שלא תורמת במאומה.

המושג מבוסס על אמרה ותיקה המניחה שברבורים שחורים אינם קיימים (עד שגילו אותם באוסטרליה).

בעולם העסקים משתמשים במושג הזה בשביל להמחיש אירועים שאין אפשרות לצפות אותם והשפעתם עצומה בכל קנה מידה. 

מה קורה שמגיע אירוע שמשנה את כל כללי המשחק וטורף את כל הקלפים? האם העסק שלכם ערוך למצב שכזה? האם בכלל אפשרי להיערך לתרחישים כאלו?

כמובן שאתם כבר מבינים שבימינו אנו, הברבור השחור שלנו הוא הקורונה. ברבורים שחורים נוספים היו: 9.11, המשבר הכלכלי הגדול של 2008, וכו' וכו'

אין אפשרות לבצע פגישות, המכירות יורדות, קשה יותר לייצר עבודה, כולנו מנסים להמציא את עצמנו מחדש.

 

אז איך בעצם עסק יכול להיערך לתופעת הברבור השחור? איך אפשר להיערך בכלל לאירוע שאין אפשרות לחזות אותו, שמשנה את כל כללי המשחק? 

 

אנחנו צריכים לשאלות את עצמנו את השאלות הבאות –

  • האם יש לנו מספיק רזרבות שיחזיקו את העסק מעל המים למשך תקופה? איך נוכל לייצר תזרים יציב וגדול יותר?
  • האם העסק שלנו בנוי על "One Trick Pony" (שירות או מוצר אחד בודד)? איך אפשר להרחיב את השירותים והמוצרים שלנו?
  • האם העסק שלנו מתקיים על לקוח אחד גדול ועיקרי? איך אפשר להרחיב את קהל הלקוחות שלנו?
  • האם אנחנו יצירתיים שיווקית, או שאנו פועלים במישור שיווקי אחד משום שהוא עובד כבר תקופה ואף פעם לא ניסינו כיוונים אחרים?

אז עכשיו שדיברנו על נושאים ברומו של עולם, איך אני גורר אתכם לכיוון העסק שלי, הדאטה ורשימות התפוצה.

 

כאן נכנסים לתמונה רשימות תפוצה, מאגרי מידע וקהלים לשיווק ישיר.

אבל למה לרכוש רשימות תפוצה כאשר אפשר לטרגט קהלים בפייסבוק, לפנות לבעלי תפקידים ספציפיים בלינקדאין וכו'.

אמנם הפלטפורמות הפרסומיות והרשתות החברתיות הינן כלים שיווקיים חזקים, אך כאשר אתם משווקים ומפרסמים דרכן – היכן הדאטה שלכם נשמרת? ובכן, היא לא נשמרת אצלכם, היא לא נשמרת בעסק שלכם – זה מה שבטוח.

אתם מרימים קמפיין, מטרגטים קהל יעד, לוחצים על כפתור הביצוע וכאן זה נגמר. אתם מקווים לתוצאות טובות, ולפעמים הן באמת טובות ואפילו מעולות, אבל לפעמים גם ממש לא – ואז חייבים להתחיל מחדש עם רעיון שונה, מאפס פחות או יותר.

 

בכך נבדלות רשימות התפוצה והדאטה.

רשימת התפוצה היא שלכם, רק שלכם, ושלכם לתמיד!

רשימת התפוצה שלכם אינה תלויה בהצלחה של קמפיין זה או אחר. לא הלך? מנסים פעילות שיווקית שונה על אותה רשימת התפוצה.

רשימת התפוצה היא הלב של העסק.

 

היום אתם מטרגטים את רשימת התפוצה שלכם בפייסבוק ומחר באינסטגרם.

מחרתיים אתם בוחרים לשגר מיילים ואולי גם SMS.

שבוע הבא אתם שולחים Whatsapp.

בעוד שבועיים תתחילו להוציא שיחות מכירה.

 

דאטה היא מטבעה מאוד ורסטילית. היא לא חד פעמית. היא משמשת אתכם ברגע זה וגם בעוד שנה.

היא משמשת אתכם היום לצורך אחד ומחר לצורך אחר.

היא לא מתבטאת רק בכך שאפשר לבצע עליה מס' פעילויות שיווק שונות, אלא גם על ידי כך שהיא נשארת שלכם לעד. תוכלו לשווק באמצעותה בעתיד מוצרים ושירותים שונים, שהיום אינם קיימים בכלל בעסק שלכם.

 

תכינו את עצמכם לברבורים שחורים נוספים, הם יגיעו, הם תמיד מגיעים, ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה.

הקדימו את הברבור השחור הבא עם רשימות תפוצה איכותיות שילוו את העסק שלכם שנים קדימה.

צאו לדרך!

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות