גיוס תרומות לעמותה בזמן משבר כלכלי

רכישת דאטה לגיוס תרומות לעמותה בזמן משבר כלכלי

המאמר עודכן לאחרונה ב- 13/03/2024 , 19:25

תוכן עניינים

הבנת השפעת משבר כלכלי על גיוס תרומות

פרק זה יתמקד בהבנת השפעת מצבי משבר כלכלי על תמיכה בעמותות וגיוס תרומות. הניסיון מלמד כי בזמן משבר כלכלי, גיוס כספים מצד עמותות עשוי להיות מורכב יותר, נוכח האתגרים החדשים שמתעוררים. באמצעות התנהלות נכונה, ניתן להמשיך ולגייס כספים בצורה מוצלחת גם בתקופות משבר באופן שיבטיח המשך שרידות העמותה.

הקדמה קצרה:

כדי להבין את ההשפעה של משבר כלכלי על תחום הנדבנות, חשוב להבין כי קיימים סוגים שונים של משברים, המשפיעים באופן אחר על רבדים שונים בחברה. בסופו של יום משבר הינו משבר וכולם נפגעים.  יחד עם זאת, חשוב לאפיין את אופי המשבר ולמפות את השפעתו על שתי אוכלוסיות עיקריות. א. אוכלוסיית היעד של העמותה. ב.אוכלוסיית התורמים לעמותה. השפעה על אוכלוסיית היעד לסיוע של העמותה. מגדילה את ההוצאות הצפויות אך גם מהווה הזדמנות להביא לאזני הציבור את מצוקתה של אוכלוסיית היעד על רקע המשבר. פגיעה באוכלוסיית התורמים מקשה על גיוס כספים מאותה אוכלוסייה. אך מייצרת הזדמנות לאתר אוכלוסיות אלטרנטיביות מהן ניתן לגייס כספים. 

ניתוח שווקים ותחזיות לעתיד

עמותות מתמודדות עם צורך בניתוח תקני שווקים ולעיתים עם קשיים בניבוי השפעות לטווח הארוך. במהלך משבר כלכלי, יש לקחת בחשבון את השפעות המאקרו-כלכליות ולנסות להבין את המגמות שעשויות להשפיע על נותני התרומות. תחזיות לעתיד יכולות לעזור לעמותות להיערך ולהתאים את אסטרטגיות הגיוס למציאות המשתנה. כמובן שבשונה מחברות מסחריות, אין צורך לחזות במדוייק את השפעת המשבר. אך בהחלט מומלץ ממש מרגע הופעת הסימנים הראשונים למשבר, לנסח מסמך פנימי בו מעריכים את תקופת ועומק המשבר ובהתאם מתאימים את אופי פעילות העמותה לתקופה הרלבנטית. זכרו – אסטרטגיה גרועה עדיפה בהרבה על היעדר אסטרטגיה בכלל.

הבנת ההשפעה על תורמים פרטיים וחברות

תורמים פרטיים וחברות משקללים את תרומתם בהתאם למצבם הכלכלי האישי והארגוני. בתקופות של נזק כלכלי, תקציבי הנדבות יכולים לקטון לאור הצורך לחתך ולשקלל את ההוצאות וההשקעות.
עמותות צריכות להיות מודעות לשינויים אלו ולהפגין גמישות ויכולת התאמה, על מנת לשמור על קשרים קיימים עם תורמים ולהמשיך לגייס כספים ביעילות. חשוב מאוד לשמור על קשר מכבד גם עם מי שאין ביכולתו לתרום כרגע. מתן תחושה של הערכה למי שתרם כל עוד יכול היה, משמרת את הרצון לתרום אצל אותם גורמים לאחר המשבר. 

אסטרטגיות הישרדות עבור עמותות בזמן משבר

  1. התמקדות בתזרים מזומנים: בזמן משבר, זה חיוני לעמותות להתמקד בשמירה על תזרים מזומנים לאורך זמן ולהתמקד במימון קריטי לפעילות השוטפת.
  2. הערכת מחדש של תוכניות ופרויקטים: עמותות צריכות לבדוק אילו פרויקטים עדיינו ישימים ותורמים תועלת בתקופת המשבר, ואילו מהם יכולים להידחות או להשתנות.
  3. פיתוח מערכות קשר ותקשורת עם התורמים: חשוב לחזק את התקשורת ולשמור על שקיפות מעלה במיוחד בזמנים בהם התמיכה הפיננסית היא לא מובנת מאליה. אילו בדיוק הזמנים בהם התורמים מבקשים לדעת מה נעשה עם כל שקל ושקל שנתרם לעמותה.
  4. חדשנות ויצירתיות באיסוף תרומות: הזמנים דורשים חשיבה מחוץ לקופסא ופיתוח שיטות חדשות באיסוף כספים, כגון מימון המונים או מבצעי גיוס כספים דיגיטליים.

גיוס תרומות בזמן משבר – לדעת לבחור את המסר הנכון:

בזמנים בהם המשבר הכלכלי מכה בכול, גיוס כספים לעמותה הופך למשימה מאתגרת במיוחד. המפתח לשיווק עמותה בצורה יעילה הוא פיתוח מסר שיווקי חזק, רלוונטי ואמין, המתאים במיוחד לתקופת המשבר. מסר כזה יצליח לצוד את תשומת ליבם של התורמים הפוטנציאליים. מנגד – קפיאה על השמרים והצמדות ל"מסרים הישנים" עשויה להיות בעייתית כאשר העולם כולו משנה את פניו.

 נושא המסר השיווקי הוא נושא חשוב ורחב ידיים, נסקור אותו בקצרה:

התיאוריה של בניית מסר במשבר

במצב של משבר, חשוב לזהות את הצרכים המיידיים ולא להתרחק מהם. המסר צריך להיות מותאם למציאות החדשה, תוך כדי יצירת קשר רגשי עם המקבל. על המסר להיות ברור, ישיר וענייני. התמקדות בכיצד העמותה יכולה לסייע בסיטואציה הנוכחית היא קריטית. כמו כן, חשוב להראות שאתה מבין את הקושי ומוכן לעבוד יחד עם התורמים על מנת לעבור את התקופה הזו.

חשיבות התוכן הרגשי והאישי

אנשים מתחברים לסיפורים המייצרים רגש והזדהות. לכן, סיפורים המדגישים את הפאן האנושי מובילים להגברת המעורבות הרגשית של התורמים. מומלץ לשלב סיפורים אמיתיים ומרגשים של אנשים אשר העמותה הביאה לשינוי משמעותי בחייהם. חשוב מאוד להדגש את משמעות העמותה לנתרם ומשמעותם התורם לעמותה.

בחירת נושאים מתאימים והתאמת טון הפניה

טון הפנייה חייב לשקף את הרצינות של המצב, אך להימנע מלהיות מייאש או מדכא. מסר המעודד תקווה ואופטימיות, יחד עם הנעה לפעולה, משפר את הנכונות לתרום. נושאי הדיבור צריכים להיות מותאמים לקהל היעד ולדבר אל לבבותיהם. איזון בין נתונים ומחקריים סטטיסטיים לבין עדויות אישיות יוביל למסר אמין ומשכנע יותר.

דוגמאות וסיפורי הצלחה

דוגמאות הן הדרך הטובה ביותר להראות איך תרומות שונות השפיעו ועזרו בפועל. חשוב לשתף סיפורי הצלחה ולהראות איך, גם בזמן משבר, ניתן להשיג תוצאות חיוביות ולעשות שינוי. הדגשת הגיבורים האמיתיים של הסיפורים תשפיע על התורמים לראות את עצמם כחלק מהסיפור.

גיוס כספים לעמותה בזמן משבר – שימוש בדאטה חכמה:

בזמן משבר, הכל משתנה. שיטות גיוס כספים שהביאו בעבר להצלחה רבה, מפסיקות לעבוד. תורמים שסמכנו עליהם שנים אינם מסוגלים לתרום. לעיתים קרובות נדמה שנדרש רענון בכל תפיסת ההפעלה של גיוס הכספים. הכל מהידע הארגוני שנצבר וכלה בזהות התורמים הפוטנציאליים.

איתור קהלי תורמים חדשים:

בזמן משבר כלכלי. מהימנות המידע שנאסף טרם המשבר נפגעת קשות. מאגר התורמים הפוטנציאליים שטיפחה העמותה עשוי להיות חסר ערך לחלוטין. זאת מן הטעם הפשוט שמשבר כלכלי עשוי לגרום לאותם תורמים להפסיק לתרום או אפילו להיזקק לתרומה בעצמם.

רכישת מאגר תורמים פוטנציאליים כפתרון לזמנים של משבר כלכלי.

כתבנו כבר בהרחבה על מאגר תורמים פוטנציאליים, חשיבותו ומתי כדאי לרכוש אותו. 

המלצה זו מקבלת משנה תוקף כאשר נמצאים ברגעי משבר. הצורך לרענן את קהל התורמים חשוב תמיד. אבל בזמן משבר הדרך המהירה והיעילה ביותר לאיתור תורמים חדשים בעלי אמצעים מתאימים הינו באמצעות איתור דאטה מתאימה. פשוט אין זמן לחכות עד שיווצר ידע ארגוני חדש.

התאמת אסטרטגיות גיוס כספים לעמותה לעידן הדיגיטל

המעבר לעידן הדיגיטלי מביא איתו אתגרים רבים, ובהם הצורך להתאים את אסטרטגיות הגיוס של עמותות. שילוב של חדשנות ויצירתיות עם טכנולוגיות מתקדמות יכול להגדיל את הסיכויים להצלחה בזמנים שבהם ההיצע גדול והביקוש תחרותי. להלן מספר דרכים להתמודד עם האתגר:

שימוש בפלטפורמות דיגיטליות לגיוס כספים

  • קראודפאנדינג – השקת קמפיינים באתרי קראודפאנדינג יכולה להיות דרך יעילה להגיע לקהל רחב ולגייס תמיכה כלכלית. קמפיינים איכותיים עם סיפור משכנע ומטרה ברורה יוצרים קשר רגשי עם התורמים.
  • תשלומים דיגיטליים – נגישות לאפשרויות תשלום מגוונות ופשוטות עשויה להגדיל את סיכויי הגיוס ולעודד תורמים פוטנציאליים לתמוך.

הקמת קמפיינים במדיה החברתית

  • יצירת קהילה – בניית נוכחות חזקה ואקטיבית ברשתות החברתיות יכולה לסייע ביצירת קהילת תומכים ומעורבות רגשית של הקהל.
  • שילוב ויזואלי – חשיבותם של תכנים חזותיים כמו סרטונים ותמונות במדיה החברתית הולכת וגדלה ויכולה לשמש ככלי המוביל להעברת המסר.
  • אסטרטגיית תוכן – יצירת תוכן אקטואלי, רלוונטי ומעניין המעודד שיתוף והפצה יכול להרחיב את ההשפעה ולהוביל לגיוס רוחבי יותר.

התאמת המסר לקהלים דיגיטליים

  • פנייה אישית – הפוך את המסר הדיגיטלי לאישי ומדויק על ידי כלים לניתוח נתונים, בכדי להבין את הקהל היעד ולתאם את הפנייה בהתאם.
  • מסרים רבי-ערוץ – רבי-ערוץ שיווקי שמשלב ערוצים דיגיטליים שונים מביא לחשיפה רחבה יותר ומאפשר שימוש באסטרטגיות שיווק מותאמות לכל ערוץ.
  • אותנטיות – המיקוד באותנטיות ושקיפות המסרים יכול לשפר את מערכת היחסים עם התורמים ולזכות באמון הקהל.

שותפויות דיגיטליות והשפעתן

  • התחברות למותגים – שותפויות עם מותגים ועסקים יכולים להעניק חשיפה ולפעמים גם להביא מקורות גיוס חדשים דרך פעולות הדדיות.
  • השתתפות באירועים וורטואליים – הצטרפות לאירועים וורטואליים, כנסים או פסטיבלים, יכולה לעזור בגיוס תשומת לב ובהקנות נוכחות דיגיטלית משמעותית.
  • שיתוף פעולה עם משפיענים  – משפיענים עשויים להיות גורם משכנע בבניית אמון וביצירת קשר עם קהלי יעד חדשים.

פיתוח שותפויות ובניית קהילות להובלת שינוי

בעידן שבו התחרות על תשומת לב התורמים היא קשה במיוחד, עמותות נעזרות בכלים חדשים כדי להבליט את עצמן. אחד מהכלים הללו הוא יצירת שותפויות וקהילות, שבאמצעותן ניתן להרחיב את ההשפעה ולגייס משאבים נוספים. פרק זה יתמקד בחשיבות ובטכניקות לבניית שותפויות אסטרטגיות יעילות.

הפוטנציאל של שותפויות אסטרטגיות

כדי להצליח בתחום גיוס התרומות, חשוב להכיר בכוחן של שותפויות אסטרטגיות. שותפויות כאלה יכולות להתקיים עם מגוון גופים, כגון עמותות אחרות, חברות פרטיות, מוסדות חינוך ועוד. ניהול שותפויות מצליח דורש הבנה של היתרונות המשותפים והכישורים המיוחדים שכל גוף יכול להביא לשולחן. כאשר מוגדרת מטרה משותפת ונוצרת תוכנית עבודה משותפת, ניתן להשיג תוצאות שלא היו אפשריות לכל ארגון בנפרד.

טיפים לבניית שותפות חזקה

שיתוף פעולה מבוסס על אמון – חשוב לבנות אמון בין הארגונים השותפים. זה מתחיל עם תקשורת פתוחה ושקופה וממשיך בכבוד הדדי לזמנים ולהתחייבויות.

הגדרת מטרות משותפות – כדי להצליח בשותפות, קריטי להגדיר באופן ברור את המטרות המשותפות ואת דרכי הפעולה להשגתן.

תפקידים ואחריות מוגדרים – חשוב לחלק את התפקידים ואחראיותיהם של הארגונים במהלך פרויקט משותף, כך שכל אחד ידע מה נדרש ממנו בכל עת.

מעקב והערכה רציפים – השותפויות צריכות להיות פתוחות לשינויים ולהתאמות, וזאת מתוך הבנה של הדינמיות המתמדת. מעקב אחרי התקדמות הפרויקט והערכת התוצאות היא חלק בלתי נפרד מכך.

קהילות ורשתות תמיכה חברתיות

קהילות ורשתות תמיכה מאפשרות לעמותות להגיע לקהלים רחבים יותר ולחלוק משאבים וידע. הקהילות מעודדות פעולה משותפת ומחזקות את המאבק בבעיות חברתיות או סביבתיות על ידי התאגדות סביב מטרה מרכזית. דרך התמיכה ההדדית של גופים שונים, מצליחה העמותה לחדור לאזורים חדשים ולגייס תמיכה נוספת.

סיפורי הצלחה של שותפויות 

ארגונים שבחרו לעבוד יחד על פרויקטים משותפים מדווחים על דרכי פעולה יעילות יותר, הצלחה רבה יותר יותר מול גורמי ממשל וגיוס סכומים גדולים יותר בהשוואה לפעילות עצמאית. סיפורים של הצלחות כאלו מהווים השראה ומוכיחים את המשמעות הרבה של שיתופי פעולה לשיפור החברה והסביבה.

מעורבות הקהילה וגיוס תומכים מקומיים כאמצעי לשיפור גיוס התרומות

בתקופות של משבר כלכלי, גיוס כספים לעמותה יכול להוות אתגר ממשי, שכן רבים מצמצמים את תקציב התרומות או אפילו מפסיקים לתרום לחלוטין. אחת מדרכי ההתמודדות הטובות ביותר הינה לפתח ולחזק את קשרי העמותה עם הקהילה המקומית.

  1. גיוס ייצוגיות מקומית

    גיוס ייצוגיות מקומיות יכול להוות מנוף לתמיכה בעמותה. כאשר דמויות מובילות בקהילה, כגון אנשי עסקים, פוליטיקאים מקומיים, או מורים בולטים, נשארים בקדמת הזירה ותומכים בעמותה, נוצרת הזדמנות לחיבור אמיתי ולהגברת המודעות לצורכי העמותה. אנשים אלה משמשים כגשרים מול שאר חברי הקהילה וגורמים להם להבין את חשיבות התמיכה בגופים מן המגזר השלישי.

  2. התאמת הפעילות לצרכים ולערכים של הקהילה

    כל קהילה טומנת בחובה מערך ערכים וצרכים ייחודי לה. כאשר העמותה מזהה ומושיטה יד לנושאים אשר חשובים לאותה קהילה, התמיכה בה עשויה לגדול. לדוגמא – התמקדות באיכות החינוך, ברווחת בעלי חיים, או בצרכים סביבתיים, קשורה באופן עמוק לצרכי הקהילה. חשוב להדגיש כיצד פעילות העמותה תורמת לקהילה המקומית ובכך לרתום את הקהילה לטובת העמותה.

  3. אירועים מקומיים כאסטרטגיה לגיוס

    אירועים קהילתיים הינם קר פורה לגיוס כספים ומשאבים. כאשר העמותה מארגנת אירועים שמשלבים חוויה קהילתית עם פעולת גיוס, כמו טורנירים ספורטיביים, ירידים חגיגיים, או ערבי הרצאות, היא למעשה מעמיקה את הקשר עם הקהילה ומובילה לזיקה חזקה יותר ולפניות לתרומות על בסיס הזדהות רגשית עם הקהילה.

שימור התורמים – כיצד לשמר תורמים בזמן משבר

הבנת חשיבות שימור התורמים

בתקופות של משבר כלכלי, עמותות רבות מוצאות עצמן בתחרות עזה על תשומת לב ותמיכה של תורמים. לכן, חשוב להבין את הערך האמיתי שבשימור תורמים קיימים. תורם שכבר תמך בעמותה הוא לא רק מקור כספים אלא גם שגריר ופרסומטור פוטנציאלי. שימור תורמים מבטיח יציבות פיננסית ומאפשר לכם לתכנן עתיד ארוך טווח לפרויקטים ולפעילויות העמותה. בנוסף, עלות שימור תורם נמוכה באופן משמעותי מעלות גיוס תורם חדש.

שיטות יצירתיות לשימור תורמים

  • הקדשת פרויקטים או תכניות: על ידי קישור שם התורם לפעילות מסוימת, יוכל התורם להרגיש חלק מהעמותה ולראות באופן מוחשי את השפעת תרומתו.
  • אירועי תודה והוקרה: אירועים מיוחדים לתורמים לא רק מביעים הוקרה אלא גם בונים קשר אישי ומחזקים את המחויבות למטרות העמותה.
  • עדכונים תקופתיים ואישיים: דיווח קבוע על התקדמות פרויקטים והשפעת התרומה יכול לייצר קשר עמוק ואמין עם התורמים.

המשך קשר לאחר התרומה

המשך הקשר לאחר התרומה היא צעד קריטי בשימור התורמים. יש להקפיד על בניית תכנית תקשורת מותאמת אישית כך שלכל תורם תהייה חוויה ייחודית. זה יכול לכלול מייל תודה אישי, עיצוב מכתבי תודה ייחודיים, וכן פגישות עם תורמים מרכזיים. חשוב להראות לתורמים כי הם נתפסים כלקוחות חשובים ולא כמקור הכנסה בלבד. תורם שמרגיש מוערך, ימשיך לתרום ואף ירתום אחרים לתרומה.

מעקב אחר תורמים ופידבק

מתן פידבק הוא אלמנט מהותי בשימור תורמים. זה כולל קבלת משוב על פעילות העמותה ותרומותיה, והפגנת פתיחות להצעות שיפור. הקפידו על יצירת מערכת מעקב שבה ניתן לראות היסטוריית תרומות ולהבין את התדירות וההעדפות של כל תורם. מערכת כזו תאפשר לפנות לתורמים בצורה אפקטיבית וממוקדת ולבנות תוכנית שמירה אישית בהתאם לפרופיל ולמעורבות שלהם.

ניהול משבר – התמודדות עם קשיים בתקופת משבר

התמודדות עם משברים היא אחת האתגרים העיקריים שעמותות נתקלות בהם כאשר הן שואפות לגייס כספים, במיוחד בתקופות של משבר כלכלי. להלן כמה שיטות ודוגמאות לניהול משברים בגיוס כספים ודרכים להתגבר עליהם.

הכנה מוקדמת למצבי משבר

  • חיזוי סיכונים: היכולת להבין ולנבא אילו אירועים עלולים להוות למשבר מאפשרת לעמותה להיערך מראש ולפתח תוכניות פעולה במידת הצורך. חשיבה רב תחומית ומודלים של סימולציה יכולים לעזור בתרגול של תגובה לתרחישים שונים.
  • קידום מודעות ארגונית: דינמיקה תוך ארגונית נכונה, המבוססת על שקיפות ושיתוף פעולה, עשויה להביא ליעול של תהליכי העבודה ולשיפור היכולת להתמודד עם משברים בפרק זמן קצר יותר.

שימוש בכלים לניהול משברים

  1. תוכנית חירום: כל עמותה צריכה לפתח תוכנית חירום , הכוללת התייחסות למקרים שונים שיכולים להתרחש. תוכנית כזו תאפשר להתמודד עם מצבים באופן מאורגן ומובנה.
  2. ניטור ופיקוח: השגת מידע בזמן אמת עשויה להיות קריטית. כלים כמו תוכנות לניטור מדיה חברתית, כלכלה מאקרו ומיקרו, ומעקב אחרי תמיכות ותרומות, ישמשו כזרז לפעולה נכונה ומתואמת.

תקשורת יעילה בזמן משבר

  • יצירת מסרים גמישים: במצבי משבר, יש להיות מסוגלים לשנות מסרים במהירות תוך שמירה על מיקוד והתאמה לערכי העמותה. מידת הגמישות יכולה להיות קריטית להמשך קשר עם הקהל והתורמים.
  • הקפדה על תקשורת שקופה: שקיפות מול התורמים והקהלים משמרת אמון אשר עשוי להיפגע במהלך משבר. חשוב להיות כנים לגבי יכולות התגובה של העמותה למשבר, ולתת את המידע הרלוונטי והנכון ביותר.

למידה ממקרי משבר עבר

אחת הדרכים המשמעותיות ביותר להתגבר על משברים היא ללמוד מהעבר. בחינה מעמיקה של אירועי משבר שהתרחשו בעבר יכולה להציע לקחים חשובים שישפרו את תהליך ההתמודדות ויסייעו לפיתוח שיטות ניהול משבר מעודנות יותר.

איך להתאים את תחום גיוס התרומות בעמותה לשינויים דינמיים בזמן משבר

בעידן שבו השינוי הוא הקבוע היחיד, עמותות נאלצות להתמודד עם אתגרים משתנים וצריכות להיות מסוגלות להתאים את עצמן במהירות לתנאים חדשים. הצלחת הגיוס בזמנים כאלה תלויה גם ביכולת לנווט בתוך השוק הדינמי ולעשות שימוש נבון בהזדמנויות שהוא מציע.

איתור שינויים וטרנדים

כחלק מההתאמה לשוק, חשוב מאוד להבין את המגמות הרווחות ואת השינויים המתרחשים. היכולת לזהות את הכיוונים בהם תנוע הכלכלה, התרבות, והטכנולוגיה, מספקת לעמותה יתרון תחרותי ומאפשרת לה לפעול באופן יעיל יותר. לדוגמא, אם יש עליה בשימוש במדיה חברתית, עמותה תחכים להשתמש בפלטפורמות אלו להגברת הנראות וגיוס תורמים חדשים.

פיתוח גמישות ארגונית

גמישות ארגונית היא היכולת לשנות כיוון במהירות בתגובה למצבים חדשים. במקרה של עמותות, זה יכול להיות ההבדל בין מיזם מוצלח לכזה שנכשל. עמותה שמפתחת את הגמישות שלה יכולה להתאים את התוכניות שלה, השיטות שלה ואף את מבנה הארגון על פי דרישות השוק וצרכי התורמים. הדבר חיוני בייחוד כאשר משברים כלכליים משנים את היכולת של אנשים לתרום.

הטמעת חדשנות

חדשנות בתחום הנציבות והגיוס יכולה להיות כלי חשוב בהתאמת העמותה לשוק. כאשר העמותה מחדשת במוצרים שלה, באסטרטגיות הגיוס שלה או בדרך בה היא משדרת את המסרים שלה, היא נתפסת כרלוונטית וניצבת בחזית הפעילות החברתית. זה יכול לעודד תורמים לחדש את התמיכה ולמשוך תורמים חדשים שרואים ערך בחדשנות.

דוגמאות להתאמה מוצלחת לשינויים

עמותה שהכירה בצמיחה של קהל המשתמשים ברשתות חברתיות וחשיבותם בגיוס כספים, תגביר את הנוכחות שלה בפלטפורמות אחרות מעבר לפייסבוק, כמו למשל באינסטגרם ובלינקדין. על ידי יצירת תכנים ייחודיים המתאימים לאופי הפלטפורמה ולצורך האינטראקציה שהיא מצריכה, עמותה כזו יכולה להגדיל את המעורבות של הקהל היעד ולהקל על גיוס כספים.

מדדי הצלחה – איך למדוד יעילות גיוס תרומות בזמן משבר

הגדרת מדדי הצלחה

מדדי הצלחה הם המפתח להבנת יעילות פעילויות הגיוס של עמותה בתקופה של משבר כלכלי. ברגע שאנו מגדירים
את המדדים הללו בצורה ברורה ומדויקת, אנו יכולים לבצע בקרה וניתוח של הכנסות העמותה ולהבין היכן יש צורך בשיפור
או שינוי גישה. מדדים אלו יכולים להיות כמותיים, כמו סכום התרומות שהתקבלו, או איכותיים, כמו רמת המחויבות
של התורמים ומידת השביעות רצון שלהם. חשוב לזכור כי ההגדרה צריכה להיות מותאמת ליעדים ולצרכים הספציפיים
של העמותה.

כלים למדידה וניתוח

  • מערכות ניהול מידע CRM – שימוש בתוכנות אלו מאפשר לעקוב אחרי כל פעולת תרומה ולנתח את הנתונים
    בצורה יעילה. התוכנות יכולות להפיק דוחות שוטפים על הכנסות, תדירות וגודל התרומות, ולהציג מגמות לאורך זמן.
  • סקרי שביעות רצון – חשוב לשאול את התורמים על רמת שביעות הרצון מהתרומה ומהנוכחות שלהם בפעילויות
    העמותה. מידע זה יכול לעזור לזהות תחומים לשיפור ולמשוך תורמים חדשים.
  • ניתוחים פיננסיים – ניתוח הרווח וההפסד, חקירת יעילות קמפיינים שונים ופעילויות גיוס, והתאמתן
    ליעדים המוגדרים מראש על ידי העמותה.

לימוד ושיפור מתמיד

על מנת לשמור על יעילות, עמותות צריכות ללמוד מכל פעילות גיוס ולהבין איך לייעלה ולשפרה בעתיד. כדי לעשות זאת,
יש להשקיע בפיתוח כלים שמאפשרים ניתוח מעמיק של הפעילויות ותגובות התורמים, ולערוך ביקורת פנימית קבועה שתציע
המלצות למהלכים עתידיים.

דוגמאות למדדי הצלחה

  1. עלייה בסכום התרומות השנתי – מדד זה מראה האם יש גידול בתמיכה הכלכלית שקולטת העמותה משנה לשנה.
  2. מספר התורמים החוזרים – תורמים שחוזרים לתרום שוב הם אינדיקציה למחויבות ואמון בעמותה.
  3. קיצור זמן מרגע הפניה לתורם ועד לתרומה בפועל – יכולת למשוך תורמים חדשים בפרק זמן קצר היא סימן ליעילות במאמצי השיווק והגיוס.
  4. הרחבה של בסיס התורמים – עמותה שמצליחה להרחיב את מעגל התורמים שלה מעידה על יכולת להגיע לקהלים חדשים ושונים.

תרבות התרומה בזמן משבר – כיצד לעורר מודעות ומעורבות

בתקופת משבר כלכלי, עמותות רבות מוצאות את עצמן במאבק קשה על תשומת לב ונדיבות של תורמים. כדי לבלוט בקרב העמותות האחרות, חובה לנקוט בדרכים יצירתיות ומשמעותיות לעידוד תרבות התרומה, תוך שימת דגש על העלאת מודעות והגברת מעורבות קהילתית. אסטרטגיות מסוימות יכולות לתרום לחיזוק הקשר עם הקהל שלך ולמשיכת תורמים חדשים גם בזמנים מאתגרים אלה.

סדנאות והרצאות העשרה

הארגון יכול להציע סדנאות והרצאות העשרה הקשורות למשבר הכלכלי ולתרומה. דרך זו מאפשרת להעמיק את הידע ולשוחח על נושאים החשובים במיוחד בזמנים אלה. נושאים כדוגמת "משמעות התרומה בזמן משבר" או "איך כל אדם יכול לעשות שינוי", יכולים לעורר השראה ומחויבות אצל המשתתפים וליצור דיון קהילתי חשוב שיכול להוביל לתרומות.

יצירת קמפיינים מעוררי השראה

קמפיינים חזקים ורגשיים יכולים להגביר מודעות ולהזמין תרומות. על העמותה לשתף סיפורים אישיים ומרגשים שידברו אל לב הקהל ויראו את ההשפעה הממשית של תרומותיהם. פרסום תמונות, סרטונים וסיפורים ברשתות החברתיות יכול להעצים את המסר ולשכנע אנשים להשקיע במטרה משותפת.

השתתפות קהילתית

הגברת המעורבות הקהילתית דרך אירועים ופרויקטים יכולה לכוון את עמותתך להצלחה. אירועים שכמו גיוסי כספים, פעילויות התנדבותית וחינוכית, יכולות לעורר עניין ומילוי רצון לתמוך. כמו כן, שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים, יכולים לייצר סינרגיה חברתית ותמיכה הדדית בין העמותה לבין קהילת העסקים.

סיפורי הצלחה של מעורבות קהילתית

שיתוף סיפורי הצלחה הוא אחד הדרכים החזקות ביותר לעודד תרומות. כשאנשים שומעים על השפעה חיובית שנעשית בעזרת תרומות, הם נרגשים ורוצים להיות חלק מהמסע. סיפורים אלו יכולים להישתף באתר העמותה, דרך דיוורים אלקטרוניים ובמפגשים עם תורמים פוטנציאליים וקיימים כדי לחזק את הגעת ההודעה של העמותה בחזרה אל הקהילה.

התקשורת הדיגיטלית חיונית במיוחד בזמן משבר, מאחר שהיא מאפשרת הגעה מהירה לקהל יעד רחב.

 

ניתן לגייס תורמים חדשים באמצעות מסרים אישיים ורגשיים, גיוס דרך קמפיינים דיגיטליים ויוזמות קהילתיות.

שותפויות אסטרטגיות מסייעות להגדיל את גיוס הכספים באמצעות מיזוג כוחות ומשאבים עם גופים אחרים שמתקשים אף הם.

 

שמירה על קשר קרוב ואישי, עדכונים תכופים ומשמעותיים והוקרת תודה הינם הכלים היעילים ביותר לשימור תורמים. 

המעורבות הקהילתית מעמיקה את הקשר עם העמותה ומגבירה את התמיכה הקהילתית והאישית.

 

עמותות צריכות להמשיך לעקוב אחרי טרנדים ושינויים, להקל על חדשנות ולשפר את הגמישות הארגונית. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות דאטה חכמה לגיוס תרומות מסייעים מאוד בהתמודדות עם שינויים תכופים.

 

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות