רכישת מאגר מידע – טיפים של מומחים

רכישת מאגר מידע - טיפים מקרנף שמבין

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:18

בעולם שמונע על ידי מידע, רכישת מאגר מידע הינה קיצור דרך משמעותי בדרך להצלחה. סקרנו את נושא רכישת הדאטה באופן כללי וכעת נסקור את הנושא הספציפי יותר של קניית מאגרי מידע. 

אז מה זה מאגר מידע? עזבו אתכם מהגדרות מילוניות. מאגר מידע הוא כל אוסף של נתונים שמאוגדים בצורה מסודרת.

זה יכול להיות גיליון אקסל בין מספר שורות וגם מאגר מידע ממוחשב ומסועף עם מאות מיליוני רשומות, המקושרות ביניהן בדרכים שונות. אפשר לחשוב על רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק כעל מאגר מידע. לכל רשומה (לדוגמא משתמש) יש פרטים (שם פרטי, שם משפחה …) וקשר לרשומות נוספות (קשר בין משתמש למשמש = חברות) וכו'. כולנו משתמשים במאגרי מידע כל יום וכל היום בחלק גדול מהמקרים בכלל בלי לשים לב.

איזה מאגר מידע יעזור לי להגדיל את כמות הלקוחות?

1. מאגר לקוחות פוטנציאליים

מאגר לקוחות פוטנציאליים הוא דוגמא מצוינת למאגר מידע שיכול להגדיל את מחזור המכירות ובגדול. נתנו בעבר 10 טיפים לרכישת מאגר לקוחות פוטנציאליים, ונראה שזה אחד ממוצרי המידע החמים ביותר. כל מי שעוסק בשיווק ומכירות מכיר את החשיבות הקריטית של איתור לקוחות חדשים. וקיצור הדרך הקל ביותר הינו רכישת מאגר לקוחות פוטנציאליים. בדרך זו ניתן לייצר לידים חמים ורלבנטיים. ככל שמאגר המידע מקיף ורלבנטי יותר ככה הלידים יהיו איכותיים יותר.

2. מאגר מקבלי החלטות מובילים

כאשר מבקשים למכור לארגון או חברה, היעד שלנו איננו אדם בודד אלא קבוצת מקבלי ההחלטות הרלבנטיים בחברה. בהתאם אנחנו מחפשים את מאגר המידע הרלבנטי והמועיל לנו ביותר. למי שחייב להגיע לטופ של החברה – כתבנו כבר אודות השיקולים ברכישת מאגר מנכ"לים ובעלי עסקים וכיצד משתמשים במאגר ומניסיון מדובר במאגר הפופולרי ביותר.

מעט פחות פופולארי אבל לא פחות מועיל מאגר מנהלות כוח אדם / משאבי אנוש וקיימים עוד מאגרים מקצועיים ממוקדים יותר אשר על רובם סקרנו בהרבה. העקרון החשוב בבחירת מאגר מידע של מקבלי החלטות הוא הליכה בדרך הדאון טו טופ. כלומר, בחירה במקבלי ההחלטות המקצועיים והמתאימים ביותר למוצר המשווק. אם מנהל מערכות המידע / מחשוב / IT הוא הגורם הרלבנטי, פנו אליו. המנכ"ל רק יתעצבן אם תפנו אליו ישירות ולא לגורם המקצועי המתאים. לא הסתדרתם – תמיד אפשר לעלות בדרגות הניהוליות עד לבעלים של החברה. אבל גם כאן הדרך הארוכה היא הקצרה.

3. מאגרי מידע עסקים

האח הגדול של מאגר המידע של מקבלי ההחלטות, הוא המאגר העסקי. הצורך במאגר עסקי הוא לרוב לצורך מיפוי מתחרים | לקוחות פוטנציאליים. בשונה ממאגר מקבלי ההחלטות. הדגש כאן הוא על מאפייניו השונים של העסק, החל מתחום עיסוק ופרטי קשר ועד לנוכחות במדיות החברתיות השונות. פרטנו אודות הנושא במאמר על מאגרי מידע עסקיים. הניסיון שלנו בתחום מלמד כי מדבר במאגרי המידע הדינאמיים ביותר. מידי שנה נולדים ומתים עסקים רבים בישראל וחשוב מאוד להיות עם היד על הדופק. לעיתים השימוש המומלץ הוא בשילוב של מאגר עסקים + מאגר מקבלי החלטות – כאשר נדרשת העמקה הן בהיבט העסקי והן בהיבט הפרסונלי.

רכישת מאגר מידע - מה עושים אחרי שקנינו?

השימוש במאגרי מידע מוגבל על ידי הדמיון והיצירתיות בלבד. ניתן להשתמש בהם באופן פנימי לשם הפקת תובנות ייקרות ערך. נציג חלק מהשימושים האפשריים – חלקם אולי יפתיעו אותך!

  • שיווק ושירות לקוחות בוואטסאפ: אחד מדרכי השיווק בעלות שיעור הצמיחה הגדול ביותר בשנת 2023 הינה שיווק באוואטסאפ. מחקרים בתחום מראים, כי שיווק בוואטסאפ ממיר פי 5 או יותר מאשר דרכי שיווק מסורתיות כמו קמפיין מיילים ואס.אם.אס. רשמנו כבר כיצד משתמשים במאגר מידע לשיווק בוואטסאפ, וברשת קיימים מדריכים נהדרים המסבירים כיצד לשווק בוואטסאפ בלי להספים (סרטון מאיר עיניים).
  • קמפיינים באס.אם.אס ובמייל: השיטות הטובות והישנות. ככל שהעולם הולך ומתרחק משימוש באס.אם.אס ומייל כעוגן שיווקי, כך עולה התמורה משימוש בהם על ידי מומחים. הסיבה פשוטה מאוד. כאשר החובבנים בורחים, המומחים נשארים. ההצפה שחווינו פעם כלקוחות מקפיינים חובבניים נעלמה והאפקטיביות של הקמפיינים היום עולה בחדות. להרחבה ראו כיצד משתמשים במאגרי מידע לקמפיין מיילים מנצח.
  • שימוש פנימי להפקת נתונים עסקיים ותובנות שיווקיות: רבים מלקוחותינו הם מכוני מחקר הזקוקים למאגר מידע לצרכי מחקר שוק. 
  • טרגוט ברשתות חברתיות: מאגר מידע מותאם אישית, הוא הדרך הטובה ביותר לטרגוט ברשתות החברתיות. השימוש במאגרי מידע מוצלח במיוחד, כאשר הוא מבוסס על נתונים שאינם מבוססים על הפעילות בפייסבוק עצמה. עוד ניתן להגיע באופן ייחודי למאפייני טירגוט יחודיים שאינם קיימים ברשתות החברותיות. שימוש יצירתי נוסף הוא בפונקציית ה-"exclude". כאשר אנחנו רוצים להוציא מתוך קהל מטורגט את הקהלים אשר המאפיינים שלהם אינם מתאימים לנו. בדרך זו ניתן לדייק עוד יותר את הקהל, כאשר אנחנו נמנעים מפניה לקהלים המתאימים לפרמטרים שנבחרו לטרגוט, אך אינם מתאימים לנו בשל מאפיינים שונים אשר אינם ניתנים לבחירה בפלטפורמת הפרסום.
  • טיוב מאגרים קיימים: טיוב מידע הינו נושא עשיר בפני עצמו. ניתן לעשות את הטיוב "רטרואקטיבית" כלומר באמצעות פניה לחברת מידע עם מאגר מידע קיים ובבקשה לטייבו. דרך אלטרנטיבית צופה פני עתיד, הינה רכישת מאגר מידע באמצעותו ניתן יהיה לטייב את המאגרים הקיימים מעת לעת.

רכישת מאגר מידע - ההבדל בין רכישה ליצירת מאגר מידע

בדאטה ריינו אנחנו שמים את טובת הלקוח לנגד עיננו. למדנו מניסיון שלנו ושל מאות לקוחות, שכל מאגר מידע, חייב להיות מיוצר בזמן אמת ועבור דרישותיו וצרכיו הספציפיים של הלקוח. ההבדל בין רכישת מאגר מידע לבין שירות לייצור מאגר מידע, הוא ההבדל בין בחירת בגדים בחנות, לבין קבלת בגדים בירושה מהדודה. 

בשני המקרים יהיה לך מה ללבוש. רק באחד מן המקרים הבגדים יתאימו לך.

 

כאשר אתה רוכש שירות ייצור מאגר מידע אתה מבטיח לעצמך:

  • מידע עדכני.
  • מידע רלבנטי.
  • מידע שנאסף לפי הצרכים שלך.
  • מידע שנאסף במקומות שמעניינים אותך.
  • מידע מטויב. כל הנתונים נבדקים ומאומתים, תקינות כלל פרטי הקשר מובטחת.
  •  רק מה שאתה צריך – בלי "ג'אנק" שדוחפים לך כדי להגדיל את נפח מאגר המידע.

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות