כל מה שצריך לדעת אודות מאגר משאבי אנוש

קרנף-מנהל מעיין ברשימה

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:22

מאגר משאבי אנוש - במה מדובר ​

מאגר מידע משאבי אנוש הינו מאגר מידע המיוצר בזמן אמת. המאגר כולל את פרטי הקשר של הרוב המוחלט של גורמי כוח האדם בישראל. לאור הניסיון הרב בתחום, אנו כוללים במאגר שלושה מאגרי מידע שונים: מאגר מנהלות כוח אדם, מאגר מנהלות רווחה ומאגר מנהלות גיוס.

 הסיבה להפרדה הינה תחומי האחריות השונים של כל אחת מן הקבוצות. שיווק יום כיף יעשה למנהל הרווחה בארגון, הצעות בתחום חיפוש העובדים יעשה למנהל הגיוס ואילו שירותים הקשורים בניהול כוח האדם רלבנטי בעיקר לאחראים על תחום כוח האדם. 

מלבד פרטי קשר, ניתן לאתר פרטי עומק נוספים בהתייחס לכל רשומה, החל מציון המיקום בהיררכיה הארגונית וכלה במידע אודות תחומי עיסוק החברה ועוד. מאחר והמאגר נאסף בזמן אמת, הרי שבכל הזמנה והזמנה אנחנו מתאמים מול הלקוח את צרכיו המדויקים. הלקוח הוא שבוחר את התמהיל שבין מאגרי המידע הבאים: מאגר מנהלות כוח אדם, מאגר מידע מנהלות רווחה ומאגר מידע מנהלות גיוס. באופן כזה נוצר בזמן אמת מאגר מידע מיטבי לצרכי הלקוח.

מאגר משאבי אנוש - פתרון לרוב צרכי המשווק

שיווק לעסקים מתחיל תמיד באיתור העסקים אשר עשויים להתעניין במוצר או בשירות. השלב הבא הינו איתור מקבל ההחלטות הרלבנטי בארגון ומציאת הדרך הנכונה לפנות אליו. בהמשך מנוסח המסר השיווקי ונעשית הפניה עצמה. מדובר על תהליך ארוך, המצריך מחקר שוק מעמיק והמשך בדיקות עומק. 

 

מאגר מידע משאבי אנוש מהווה קיצור דרך משמעותי. המאגר ממפה את הלקוחות הפוטנציאליים, אנשי הקשר הרלבנטיים ואפילו מאפשר לדייק את המסר השיווקי לכל ארגון וארגון ולכל אדם ואדם. לבסוף ובאמצעות פרטי הקשר. המאגר מאפשר פנייה ישירה למקבל ההחלטות הרלבנטי.

מאגר משאבי אנוש - חיסכון בזמן ומשאבים

כפני שנסקר לעיל – באמצעות מאגר מידע משאבי אנוש ניתן לחסוך בזמן ומאמץ. קמפיינים דיגיטליים פונים לאוכלוסיות רחבות אשר ברובן אינן רלבנטיות בשני אלמנטים עיקריים. עניין במוצר ויכולת קבלת החלטה של הנמען. חלומו של כל איש מכירות הינו אפשרות פניה ישירה ללקוח שיהיה מעוניין במוצר ולאדם שיכול לקבל את ההחלטה לרכוש את המוצר. 

ניתוח מדויק ושיפור מתמיד

רשימת מנהלות משאבי אנוש הינה מדוייקת ומותאמת בדיוק לצרכי השיווק והמכירה. האתגר העיקרי בניתוח פעולות שיווק ומכירה הינו היעדר אחידות במידע עליו מבוסס הקמפיין. כאשר המידע מדוייק ורלבנטי ב100% הרי שהניתוח והפקת המסקנות מאפשרים שיפור וטיוב בזמן אמת. סיגמנטציה לפי פרמטרים שונים, AB טסטינג למסרים שיווקיים ובחירה בדרכי הפניה והמסרים הכי ממירים. הכל אפשרי ובקלות באמצעות הרשימה.

 

מאגר משאבי אנוש - למי זה מתאים?

פתרונות למערכת הגיוס – אם יש לכם פתרון טכנולוגי שיכול לשפר את תהליך הגיוס, מנהלות משאבי אנוש יהפכו לרוכשות נלהבות של המוצר או השירות שלכם.

הדרכות וסדנאות – איזה בעל תפקיד במחלקת משאבי האנוש לא ירצה למנף את עובדיו עם הדרכות וסדנאות העשרה?

תוכניות רווחה – אם אתם מציעים תוכניות רווחה או פתרונות לשיפור תרבות הארגון, פנייה ישירה למנהלות משאבי אנוש היא בלתי נמנעת בנוף הנוכחי.

כלים ניהוליים – מערכות ניהול המשאבים, פתרונות לניהול זמן וכדומה יכולים להיות מאוד רלוונטיים למנהלות משאבי אנוש.

בריאות וטיפוח בעסק – אם אתם מציעים פתרונות בתחום הבריאות והטיפוח שיכולים לשפר את רווחת העובדים, מנהלות משאבי האנוש בחברות שונות בישראל מחכות לשמוע מכם.

משאבי אנוש, כוח אדם או אחראי אנשים

במשך השנים זכינו לראות שינוי משמעותי בשמות בהן כונו בעלי התפקידים בתחום כוח האדם. למנהלי כוח האדם התווספו מנהלי רווחה. בהמשך הפך התחום לתחום משאבי האנוש אשר מקיף את כלל ההיבטים של ניהול צרכים של עובדי החברה. כיום עולם ההיטק מכניס שמות ותארים חדשים לתחום כגון "אחראי אנשים" – Chief .

בנוסף על שימוש במאגר מידע של מנהלים בתחום כוח האדם ומשאבי האנוש, קיימות מספר אלטרנטיבות לאיתור אותם גורמים ולפניה ישירה אליהם. נסקור את האלטרנטיבות האפשריות על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

אלטרנטיבות לשימוש במאגר משאבי אנוש

  •  פניה לקבוצות פייסבוק – ישנן מספר קבוצות פייסבוק המיועדות לתחום כוח האדם. למשל קבוצת מנהלות רווחה ומנהלות משאבי אנוש ,קבוצה מנהלות כוח אדם נוספת פניה ישירה דרך הפייסבוק איננה מומלצת. הפייסבוק נחשב לרוב למרחב אישי ופניה מכירתית בפייסבוק בעיקר מרגיזה וגורמת לכעס. אתגר נוסף בקבוצות הפייסבוק הינו זיהוי זהות החברים בקבוצה. חלק גדול (ולפעמים עיקרי) בקבוצות כוח האדם בפייסבוק איננו מי שעוסק בתחום, אלא מי שרוצה לשווק לתחום. בהתאם חשוב מאוד לזהות שאנחנו פונים לאדם הנכון ולא למתחרה. 
  •  פרסום ונוכחות בכנסים מקצועיים  – מידי שנה נערכים מספר כנסים מקצועיים בתחום כוח האדם. למשל כנס רווחה וחווית עובד.היתרון הגדול של כנסים כאלו הינו, האפשרות לייצירת קשר בלתי אמצעי עם העוסקים בתחום. החיסרון הינו שהפנייה אפשרית לבאי הכנס בלבד ותחומה לזמן קצר מאוד. בעבר מדובר היה באפיק שיווקי נפוץ מאוד. אבל מאז תקופת הקורונה ועליית הזום, מספר הכנסים פחת מאוד וכמות המשתתפים בהם פחתה עוד יותר.
  •  פניה לחברים ,מכרים ולקוחות עבר במעגל הקרוב והרחוק  – מדובר תמיד בדרך מצויינת לשיווק לקוחות. מי שכבר מכיר אותנו ישמח מאוד לשמוע מאיתנו. יחד עם זאת מדובר בדרך איטית מאוד לצמיחה כאשר אנחנו מוגבלים למעגל מצומצם מאוד של נמענים פוטנציאליים.

מאגר מידע משאבי אנוש - שימוש אופטימאלי

אנחנו ממליצים מאוד להשתמש במאגר המידע באופן משולב והיברידי. ראשית קמפיין דיגיטלי המטרגט את נשואי הפנייה.הכוונה לקמפיין מודעות (awareness) בלבד שאיננו מיועד להמרה. בהמשך פניות נוספות באמצעות קמפיין מיילים וקמפיין טלמרקטינג כאשר אנחנו נהנים מפירות הקהל המודע. באמצעות ביצוע מספר סבבים של קמפיינים, ניתן לדייק את המסרים ולהתכוונן לקהל הנכון והמתאים ביותר. שימור המידע והתובנות במאגר מידע מקצועי הינו הכרח. בסופו של דבר, לצד ההצלחה בשיווק ובמכירות, נוצר גם מאגר מידע עדכני ואיכותי וחשוב יותר מכל – מותאם בדיוק למוצר ולמסרים שלכם. 

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות