לפני רכישת דאטה: 9 דברים לא ממש חשובים שלקוחות מתעקשים עליהם

רגע לפני רכישת דאטה: 10 דברים לא חשובים שלקוחות חושבים שהם צריכים

המאמר עודכן לאחרונה ב- 30/04/2024 , 11:05

כשחברות ועסקים מגיעים אלינו לצורך רכישת דאטה, הם בדרך כלל מגיעים עם סט מושגים ישן. בגלל שאין להם מספיק ניסיון או ידע בתחום, הם עלולים להתמקד בדברים שבעצם לא ממש חשובים כדי להשיג את המטרות שלהם.

במאמר הקודם שלנו: "10 טעויות נפוצות ודרכי התמודדות עם דאטה לרכישה", דיברנו על טעויות נפוצות רגע לפני רכישת דאטה.

במאמר הזה, נדבר על 9 דברים שלקוחות נוטים להתעקש עליהם סתם, בלי סיבה טובה, כשהם באים לרכוש דאטה.

איך נדבר על רכישת דאטה בלי לדבר על נושאים כספיים?

1. מחיר – ברור שתקציב זה דבר חשוב, אבל להתעקש יותר מדי על המחיר הכי זול יכול לגרום לך להתפשר על איכות המידע בלי סיבה. עדיף להשקיע במאגר מידע טוב ואיכותי שיעזור לעסק שלך לאורך זמן.

כאשר אנו נתקלים בלקוח שמחפש את הזול ביותר, אנחנו מבינים שזה לא הלקוח המתאים עבורנו בדאטה ריינו (למרות שלעיתים מוצר מידע ספציפי אצלנו יהיה הזול ביותר בשוק, אך איננו מכוונים לשם).

עסקים מסוימים מגיעים אלינו עם MINDSET חיסכון ברכישת דאטה, כאשר הם כבר גייסו 5 טלפנים להוצאת שיחות מכירה – מהלך חסר היגיון עסקי.

 

2. תנאי תשלום – תנאי תשלום גמישים יכולים להיות נוחים, אבל הם לא צריכים להיות השיקול העיקרי. עדיף להתמקד באיכות המידע ובהתאמה שלו לצרכים העסקיים, ולא בהסדרי תשלום.

כאשר מדובר ב-"מוצרים וירטואליים" כמו קבצי דאטה, הספק תמיד יבקש תשלום מראש לפני תחילת העבודה.

לעיתים, תנאי תשלום מונעים רכישת דאטה כדאית עבור הלקוח, שאז פונה לאפיקים פחות רווחיים.

 

נושאים כמותיים

3. מספר רשומות – הרבה לקוחות מסתכלים על כמה רשומות יש במאגר המידע, וחושבים שאם יש יותר נתונים זה אוטומטית אומר שזה שווה יותר. אבל בעצם, הרבה יותר חשוב שהנתונים יהיו איכותיים, רלוונטיים ושאפשר יהיה להשתמש בהם בצורה טובה, מאשר שיהיו הרבה נתונים סתם.

במיוחד בתחום בו המוצר הוא וירטואלי והתשלום הוא מראש, לעיתים האינטרס של המוכר הוא להגדיל את הכמות הנמכרת על חשבון איכות המידע.

 

4. כמה שדות יופיעו לי בקובץ? – לקוחות לפעמים מתרשמים ממספר גדול של שדות נתונים, אבל בפועל, רק חלק מהשדות האלה באמת שימושיים. מה שחשוב זה:

א. הידע על האנשים ברשימה "מאחורי הקלעים", כמו הרגלי צריכה, העדפות צרכניות, תחומי עניין וכו'.

ב. שהשדות שכן יש יהיו מדויקים, שלמים וברורים.

 

אפילו בנושא כמו רכישת דאטה, ישנם אספקטים פסיכולוגיים

5. המלצות – המלצות הן המשחק הפסיכולוגי האהוב עלינו. לרוב, לקוח שמבקש המלצה הוא לקוח שלא מתכוון לרכוש דאטה בשלב זה. הלקוח עדיין מתלבט ומחפש חיזוקים בשביל לקחת את "הימור" רכישת דאטה. קבלת חיזוקים בעולם העסקים זה לא דבר שלילי, אך לחפש אותם מגורמים חיצוניים כמו ממליצים זה דבר שגובל בהומור. ברור שכל ממליץ שתקבלו יאמר שהספק הזה והדאטה הקסומה שלו הם הדברים הטובים ביותר עבור העסק שלנו מאז הקמת העסק.

 

6. כל כמה זמן מעדכנים – עדכונים תכופים יכולים להרשים, אבל בעצם, חשוב יותר שהעדכונים יהיו רלוונטיים ואיכותיים. עדיף מידע אמין ויציב מאשר שינויים כל הזמן שלא תורמים ערך אמיתי.

אצלנו ב-דאטה ריינו, השאלה "מתי הדאטה עודכנה לאחרונה?" נענית בתשובה מפתיעה. איננו מעדכנים דאטה בכלל. אנחנו לא שומרים אצלנו דאטה. כל דאטה שנכין עבור כל לקוח, מיוצרת LIVE במיוחד עבור הלקוח, תוך מספר ימי עבודה מרגע קליטת ההזמנה.

חשוב לנו לציין, בשורה התחתונה כל מועד עדכון כזה או אחר הינו בעל משמעות מינורית עבור הלקוח. דאטה אשר מתוחזקת כמו שצריך אינה דורשת עדכונים תכופים. התחזוקה וטיוב הדאטה היא החשובה באמת (לרוב).

 

נושאים טכניים

7. לקבל את זה מהר – לקוחות (ובכלל בני אדם) לפעמים רוצים הכל כאן ועכשיו, אבל יותר חשוב לוודא שהמידע מוכן לשימוש ועומד בסטנדרטים של איכות ואבטחה. שווה לחכות עוד קצת בשביל לקבל מידע יותר טוב.

כאשר מדברים איתנו על רכישת דאטה, אנחנו מבהירים ללקוחות שאיננו שומרים אצלנו דאטה בשום צורה – אנחנו יצרני מידע. בעבודה עם דאטה ריינו צריכים להיות קצת יותר סבלניים, זמן ייצור דאטה ספציפית לאחר רכישת דאטה יכול להגיע עד 7 ימי עבודה. לרוב מדובר על 3-5 ימי עבודה.

 

8. קיום נתונים גיאוגרפיים – מידע על מיקום גיאוגרפי כמו כתובות מדויקות יכול להישמע שימושי, אבל לפני שמתעקשים על זה, כדאי לחשוב אם זה באמת יוסיף ערך משמעותי לשימוש שלך במידע. לא תמיד יש צורך אמיתי בפירוט גיאוגרפי כדי להשיג את המטרות העסקיות.

לאחר ניתוח ארוך שנים של רכישות דאטה חוזרות ונשנות הגענו למסקנה נחרצת שברוב המוחלט של עסקאות הדאטה אין צורך במיקום גאוגרפי מדויק.

 

9. רכישת דאטה אונליין – אם הרכישה עצמה פשוטה וקלה זה נחמד, אבל זה ממש לא הדבר הכי חשוב. הרבה יותר קריטי שהמידע יתאים לצרכים של העסק. רכישת דאטה אונליין היא דבר פשוט מצד אחד ומורכב מצד שני. דאטה יכולה להיות מושפעת מכל כך הרבה גורמים והעדפות לקוח. ספק דאטה טוב נדרש לבצע שיחת איפיון מעמיקה בשביל התאמת דאטה אופטימלית ללקוח, דבר שאינו אפשרי ע"י רכישת דאטה אונליין.

 

בקיצור, כשבאים לקנות מאגרי מידע, קל ליפול בפח ולהתמקד בדברים שנראים חשובים, אבל בעצם הם ממש לא קריטיים כדי להשיג את המטרות של העסק. אנשים שמקבלים את ההחלטות צריכים לחפור עמוק מתחת לפני השטח, ולחשוב על הדברים שבאמת משפיעים על הערך של המידע לארגון – כמו איכות, רלוונטיות, יכולת להשתמש במידע בצורה טובה, והתאמה לצרכים הייחודיים של החברה. אם חושבים בזהירות על הדברים הנכונים, אפשר להבטיח שההשקעה במשאב החשוב הזה תשתלם.

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות