רכישת דאטה – מתי כדאי ואיך קונים

רכישת דאטה | רכישת לידים קרים | רכישת מאגרי מידע | רכישת רשימות תפוצה

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:26

רכישת דאטה הייתה אחד הנושאים החמים ביותר בשנת 2023 ונראה שגם בשנת 2024 המגמה תמשך. למי שמתלבט מתי הזמן הטוב ביותר לקנות דאטה. התשובה היא עכשיו!
לפי סקירה עסקית של מכון המחקר של אוניברסיטת ההרווארד בשנת 2023 עומד השווי העולמי של תעשיית המידע על סך מסחרר של כ-200 מיליארד דולר.

לגבי שווי השוק בישראל, לא קיימים נתונים גלויים, אך ההערכות מדברות על עשרות מיליוני שקלים. נתון נמוך יחסית זה, ניתן לייחס לפיגור היחסי של השוק הישראלי אחרי השוק העולמי בצריכה ושימוש במידע לצרכים עסקיים. באחד מאמרנו עסקנו בדיוק בנושא זה.

הסיבה לצורך העולה וגובר בקניית דאטה, היא אותה סיבה שמקיימת את עולם רכישת הלידים. ייצור דאטה כמו ייצור לידים הינו התמקצעות ספציפית. אם אתה יודע לייצר שולחנות – אין סיבה שתתמקצע בייצור לקוחות לשולחנות. ואם אתה אלוף בייצור לקוחות -אין סיבה שתתמקצע בייצור דאטה לשיווק. 

רכישת דאטה - מתי כדאי?

אנחנו נמצאים בעולם שלאחר מהפכת המידע. ידוע לכל כי החלטות צריכות להיות מבוססות מידע והמידע נמצא ברובו המוחלט ברשת האינטרנט. כל עסק צובר במהלך פעילותו הררים של מידע אבל ברוב המוחלט של המקרים זה פשוט לא מספיק. אז מתי כדאי לרכוש דאטה ?

  1. כשאין מספיק: מנהלי שיווק תמיד מחפשים לקוחות חדשים. הגיוני ורצוי להסתמך על מקורות שיווק ואיסוף מידע עצמאיים. טפסי איסוף פניות באתר אינטרנט ודפי נחיתה הם דרך מצוינת לאיסוף דאטה. באמצעות עבודה נכונה. יכולים עסקים קטנים ובינוניים להגיע לעשרות לקוחות חדשים מידי יום. אם כמות זו מספיקה למאמצי המכירה של העסק שלכם. ייתכן כי אין צורך ממשי ברכישת דאטה. אבל למי שמחפש אלפים / עשרות אלפים של לקוחות פוטנציאליים באספקה מיידית. הרי שהדרך הנכונה הינה רכישת דאטה. השיטה הטובה ביותר הינה השיטה ההיברידית. ייצור עצמי של דאטה + טיוב של דאטה + רכישת דאטה. כך נהנים מכל העולמות.
  2. כשהמידע לא מדויק מספיק: לא מספיק לאסוף דאטה. צריך גם לבדוק את העדכניות והנכונות שלו. מדובר במאמץ מסביב לשעון שניתן לעשות אך ורק באוטומציה ובעלות גבוהה. פעמים רבות מגלים שהדאטה האורגנית פשוט לא טובה מספיק. כאשר הפער בין הרצוי למצוי גדול מידי, זה הזמן לפנות לאחד משני אפיקים משלימים. א. טיוב דאטה -> כלומר העברת הדאטה לחברת דאטה שתשפר, תשלים, תבדוק ותעשיר אותו. ב. רכישת דאטה איכותי = קניית מידע שעבר כבר את הטיוב הנדרש.

רכישת דאטה – שיקולים

רכישת דאטה נראית על פניה כדרך ישירה וחסכונית בזמן להשגת המידע הנדרש. פניה לספק מתאים ורכישת דאטה כאשר הוא מוכן ו"ארוז" לשימוש לפי דרישות הלקוח. לדרך זו יש מספר יתרונות בולטים:

איכות ודיוק – דאטה "מוכנה" מתאפיינת לרוב באיכות גבוהה ודיוק גבוה. הבעיה הינה שהדיוק והאיכות דועכים עם הזמן. ישנם מודלים שונים לדעיכת איכות מידע בחתכים שונים. מבלי להיכנס לסבך המתמטי, מקובל לחשוב שכעבור חודש ממועד איסוף המידע, איכות המידע צונחת במידה מורגשת. כעבור 3 חודשים האיכות נפגעת במידה משמעותית וכעבור שנה המידע נחשב ככזה שמחייב טיוב ובדיקה בטרם שימוש.

חסכון בזמן – רכישת דאטה מוכנה לעולם תישאר דרך חסכונית יותר מהאיסוף עצמו. מנגד יש לשים לב לכך שיש לאפיין את הצרכים מול מוכר המידע. לעיתים מזומנות כשל בתקשורת או להיטות יתר של המוכר מובילים בסופו של יום לאכזבה.

מורכבות משפטית בקצרה – ככול שמדובר ברכישת מאגר מידע – עשויה להקל על הרוכש, שכן רכישה מחברה שעוסקת באיסוף מידע מגדיל את הסיכוי שהמידע נאסף באופן חוקי וללא הפרת פרטיותם של נמעני האיסוף.

תמיכה ותחזוקה – רכישה מספק מידע רציני, כרוכה לרוב באפשרות לתמיכה ותחזוקה חיצוניים. ספק מידע רציני מסוגל להשיב מתי נאסף המידע שבמאגר ולבצע ריענון , תמיכה ותחזוקה של המאגר לפי דרישה.

איסוף עצמי של דאטה

התאמה אישית – איסוף עצמי מאפשר התאמה מדויקת לצרכים של האוסף. אין צורך להתפשר מול יכולותיו של הספק ממנה נרכשת הדאטה. רכישת דאטה משמעה רכישת מידע שנאסף לפי מאפיינים שהוגדרו מראש על ידי ספק המידע.


איסוף בזמן אמת –
איסוף עצמי במקום רכישת דאטה, משמעו שהמידע נאסף בזמן אמת ולעולם יהיה עדכני יותר מאשר מידע שמועד איסופו מוקדם יותר.

שיקולים נוספים – איסוף מידע דורש ידע טכני ספציפי, אשר במקרים רבים איננו מצוי אצל צרכן הקצה. גם חברות טכנולוגיות בעלות יכולות פיתוח, בוחרות לרוב לפנות לספק מידע חיצוני.
איסוף מידע הינה התמחות ספציפית וייצור יכולות מתאימות עשוי לעלות בזמן ומאמץ העולים בהרבה על עלות רכישת הדאטה.

על חשיבות האפיון ועקרון ה-20-80 (פרטו)

כאשר מדובר בקניית או ייצור מידע, כלל אצבע אומר, כי 80% מהתמורה ינבעו ב20% מהדאטה. כך למשל כאשר קונים מאגר מידע, רק חלק קטן מן הרשומות יתורגמו ללקוחות משלמים בבוא היום. לכן חשוב  מאוד לאפיין את הצרכים של הדאטה עוד בטרם הרכישה. אפיון טוב משמעו הגדלה דרסטית של כמות הרשומות הרלבנטיות. אפיון רשלני יוביל לדאטה שאינה עונה על הצרכים. בהתאם אנחנו ממליצים להקדיש זמן ומחשבה מרובים לאפיון הצרכים עוד בטרם החל איסוף המידע. לקוחות הפונים אלנו זוכים לייעוץ צמוד באפיון צרכי המידע שלהם על ידי אנשי המכירות והמחלקה הטכנית. מאחר ועברנו את התהליך הזה אלפי פעמים, אנחנו יודעים בדיוק כיצד לסייע לכם לאפיין את הצרכים שלכם ולחזות מראש את השימוש האופטימאלי במידע.

הפתרון המומלץ לאספקת דאטה איכותית

שיטת ההתכה – איסוף מידע בזמן אמת ועדכון לאחור של המידע שנאסף עד כה.
בחברת דאטה ריינו מצאנו את הפתרון אשר מאפשר ללקוח להנות מכל העולמות. מחד אנחנו מאפשרים רכישת דאטה ללא מאמץ כלשהו מצד הלקוח.
מנגד, אנו מבצעית את איסוף המידע לעולם בזמן אמת ולפי צרכי הלקוח הספציפיים.
בדרך זאת הלקוח זוכה להנות מיתרונות רכישת הדאטה כאשר הם משולבים ביתרונות האיסוף העצמי. לכך יש להוסיף את הניסיון אותו רכשנו משך כ-20 שנים של עיסוק בתחום. ניסיון שמאפשר לנו לסייע ללקוח לאפיין את צרכיו בעת רכישת הדאטה. אפיון נכון תוך הכרת הצורך השיווקי, משמעות ניצול מקסימאלי של תקציב הלקוח.

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות