דאטה לשיווק בוואטסאפ: פניה ללקוחות פוטנציאליים בעזרת וואטסאפ

דאטה לשיווק בוואטסאפ

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:19

כחברת מידע ותיקה, בערך שליש מסך כל הפניות אלינו מתחילות ב: "אני רוצה לפנות ללקוחות פוטנציאליים דרך הוואטסאפ, אני צריך דאטה רלוונטית".

כאשר אני נתקל במשפט הזה השאלה הראשונה שלי היא: "יש לך ניסיון עם שליחת וואטסאפים?"

אתם בטח כבר יכולים לנחש שכמעט תמיד תשובת הלקוח היא "לא".

 

הדמיון היחיד בין משלוח SMS ל-וואטסאפ הוא שבשפה שלנו לשני הדברים מתייחסים כאל "שליחת הודעות" (למעשה הדימון הנוסף הוא ששניהם לא מתחברים עם חוק הספאם, נגיע לזה בהמשך המאמר).

בפועל, הדמיון בין SMS ל-וואטסאפ קטן מאוד עד כדי לא קיים. מדובר ב-2 מדיות שונות לחלוטין, עם משמעויות שונות, קצבי שילוח שונים מאוד, אחוזי פתיחה עוד יותר שונים וכן הלאה.

דאטה לשיווק בוואטסאפ: המכשולים והמוקשים

ראשית, חשוב לי להצביע על הקשיים העומדים בפניי המשלח בוואטסאפ:

  • אחוז פתיחה גבוה מאוד: הסיבה שאני מציין זאת (גם) כמכשול היא נושא חדירה לפרטיות מקבל ההודעה. זכרו, רוב האנשים אינם פותחים SMS רנדומלי שמקבלים, אך (כמעט) כולם יפתחו כל וואטסאפ שיקבלו. כאשר אתם שולחים וואטסאפים, תנו לעובדה זו להיות הקו המוביל שלכם ושאלו את עצמכם: "זו הודעה שאני עצמי הייתי שמח לקבל ולקרוא? או שהייתי מגדיר את זה כספאם?" המשיכו לשאול עצמכם שאלה זו עד אשר המסר אותו אתם שולחים יחודד בהתאם.
  • להבדיל מ-SMS, אין אפשרות קלה לשלוח אלפי וואטסאפים ביום. מדובר על מאות ביום.
  • בדומה ל-SMS, גם שיגור מאסיבי שיווקי בוואטסאפ נחשב לעבירה על חוק הספאם בישראל.
  • במשלוח הודעת וואטסאפ לאדם שאינכם שמורים אצלו כאנשי קשר, תמונות מגיעות מטושטשות ולינקים אינם לחיצים. רק כאשר האדם יגיב להודעה זו, התמונה תהפוך לברורה והלינק יהפוך ללחיץ (כחול).

דאטה ריינו, למה אתם מורידים? איפה החדשות הטובות?

החדשות הטובות הן שברגע שנתגבר על המכשולים (נשמח לעזור עם טיפים), הוואטסאפ הינו כלי מדהים שיכול לייצר אחוזי המרה שאין דומה להם בעולם הפרסום. אנחנו מכירים קמפיינים בוואטסאפ שהצליחו להגיע ל-30% המרה(!)

 

כמעט ואין הודעה שלא תפתח בוואטסאפ, אז ככל שתהיו יותר מקוריים, מעניינים, חריגים ויצירתיים בפניה שלכם, כך אחוזי ההמרה ימריאו (לעיתים בצורה כה קיצונית שלא תבינו איך הגעתם לשם).

 

יתרה מכך, החשיבות בדאטה מדויקת ואיכותית מקבלת משנה תוקף כאשר אנחנו פועלים בוואטסאפ מכיוון שאנחנו יודעים שכולם יקראו את המסר השיווקי שלנו, להבדיל מ-SMS שם נרצה להגיע לכמה שיותר אנשים לעיתים ללא הבדלה בשביל להגיע להמרה נורמלית.

 

כאשר נשתמש בדאטה ממוקדת בקמפיין וואטסאפ שיווקי, נגלה את הקסם שבשיטה זו. 

למעשה, שיגור וואטסאפים ללא מיקוד קפדני של הדאטה עלול להוביל לקמפיינים שיווקיים גרועים ביותר ואף ללקוחות (שכבר לעולם לא יהיו לקוחות שלכם) עצבניים שלא יבינו מה עשו רע בעולם הזה בשביל להיתקל בפרסום משעמם שחדר להם באמצע היום לנייד בכיס של הג'ינס סתם כך.

אתם רק רוצים למכור דאטה, מה לגבי חוק הספאם???

שועלים שכמוכם, שום דבר לא חומק מעיניכם! 

נכון, אנחנו נוגעים כעת בפיל שבחדר – חוק הספאם

למעשה, לשון החוק מדברת על פניה שיווקית בצורה נרחבת (בתפוצה) על ידי: SMS \ EMAILS \ פקסים \ הודעות קוליות מוקלטות. וואטסאפ אמנם נחשבת אפליקציה ואינה נזכרת בלשון המחוק מפורשות, אך אנו יודעים לומר היום (מה שלא היה ודאי עד לפני כמה שנים בודדות) – וואטסאפ אכן נכללת תחת חוק הספאם, יש תקדימים משפטיים.

המלצתנו בפועל היא, לפעול בצורה חמה, חכמה ואנושית. 

פניה בוואטסאפ מגיעה לקודש הקודשים של כל אדם – לטלפון הנייד שלו. פתאום כך באמצע היום ובלי לשאול אותו בכלל. עבור חלקנו רק חברים ומשפחה פונים בוואטסאפ. וואטסאפ זה אישי, SMS זה סתם ספאם מסחרי להתעלם ממנו, זה הלך הרוח היום.

המשמעות בלפעול בצורה חמה, חכמה ואנושית מורכבת ממספר גורמים מהותיים:

  • אל תפנו בתפוצה נרחבת! קיבלתם מחברת דאטה ריינו דאטה מיוחדת? נהדר. הבינו שיש בידכם זהב כעת, טפלו בזהב הזה בכפפות משי. שלחו לכל אדם פניה ייחודית שלוקחת בחשבון מי הוא, מאיפה הוא בדיוק, מה תפקידו, מה הבעיה שאתם מנסים לפתור לו? ההמרה תנסוק לשמיים.
  • אל תעתיקו ותדביקו מסרים שחוקים פעם אחר פעם, לקוח אחר לקוח. השתמשו בשפה שלכם, היו אמיתיים, כנים ולבביים. זה יבוא לידי ביטוי בשפה נעימה, בהבנה והודיה גם בעת סירוב. שימוש באימוג'ים חמודים במקרים מסוימים יכול לקרב לבבות (ועסקאות).
  • בקשו מאיתנו לסנן לכם את הדאטה אל מול הרשימה השחורה שלנו. מכילה אנשים שפשוט לא כדאי לפנות אליהם (בכל עת וכל צורה).

אתם נשמעים לי סבבה, היכן הדאטה לשיווק בוואטסאפ?

אני מאוד שמח שהצלחנו להגיע להבנה המשותפת שאנחנו בדאטה ריינו – סבבה סך הכל.

כמובן שלא כיסינו את כל הניואנסים בעולם השיווק בוואטסאפ במאמר הזה, איך אפשר בכלל? 

אך אם הצלחנו לעורר אצלכם עניין, נמשיך בטלפון, אנחנו מתאימים דאטה חכמה לכל פעילות שיווקית בפני עצמה. אמרו לנו שאתם רוצים להתחיל לשווק בוואטסאפ ונתאים לכם דאטה ממירה וייחודית שתיאסף ותיבנה במיוחד עבורכם ורק עבורכם.

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות