רשימת תפוצה – הדרך לקמפיין מיילים מנצח

רשימת תפוצה – הדרך לקמפיין מיילים מנצח

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:26

רשימת מיילים עשויה להראות לנו כמעט כשריד היסטורי, קל לדמיין אותה באותה השורה עם מכשיר הפקס ועט הנוצה.
אין טעות גדולה מזאת. גם בימנו אנו, מדובר במכשיר אפקטיבי ביותר לשימור לקוחות, הגדלת מחזור המכירות וגיוס לקוחות חדשים. הלכה למעשה אין דרך אחת למימוש קמפיין מיילים יעיל ומקיף.
כתבנו כבר בעבר, חמישה טיפים לבניית רשימת תפוצה מנצחת והסברנו מדוע כדאי לבצע רכישת רשימת תפוצה אבל הגיע הזמן לסקירה מקצועית ומקיפה יותר.

במאמר זה נלמד כיצד לבחור קריטריונים יעילים ושימושיים לשם חלוקת הנמענים לרשימות שונות. החלוקה לרשימות (סיגמנטציה) תאפשר בתורה פרסונליזציה וזו התורה כולה.

מאמר זה הינו הבסיס לסדרה של מאמרים מקצועיים ומעמיקים יותר שנכתבו על ידי צוות המומחים שלנו, במטרה לספק בסיס מקצועי איתן לתחום שיווקי חשוב זה.

הדרך הנכונה לבניית רשימת תפוצה

רשימת תפוצה טובה כמו הקריטריון ששימש לבנייתה. בסופו של יום הרשימה עתידה לשמש אותנו למשלוח מיילים במסגרת קמפיין רב שלבי. בהתאם עלינו להבין לעומק את הלקוחות נשואי הקמפיין. יש לבחור מאפיינים חזקים המשותפים לקבוצה על מנת לייצר קריטריונים משמעותיים שישמשו אותנו בבחירת התתוכן המתאים למיילים, סגנון הכתיבה של המיילים וכמובן הדרך הנכונה למוניטציה.
דוגמה למאפיין "חזק" הינו "אמהות". עצם העובדה שקבוצה נשים מסויימת הינה אמהןת, די בה כדי להצדיק ואפיין קמפיין מיילים שלם. פניה אל אלמנט הזדהותי חזק מאוד, "אמהות" הופך את רשימת התפוצה לאפקטיבית מאין כמוה.
לא משנה אם הלקוחה הינה מנכ"לית של חברת הייטק או עוזרת בית. כשמדברים על מוצרים לבייבי שלנו. המסר השיווקי הנכון דומה להפליא. מנגד רשימת תפוצה המבוססת על קריטריון אמורפי דוגמת "הכנסה גבוהה" רחוקה מלהיות אפקטיבית. מדובר על פניו בקריטריון אמורפי מידי אשר איננו מאפשר ייצור מסר שיווקי אחיד ומתאים.

יתרון - יעילות וחיסכון בזמן

ברגע שהרשימה מוכנה, השימוש בה נעשה כולו באוטומציה. מדובר בחיסכון אדיר בזמן.
במיוחד בהשוואה למשלוח מיילים אישי וידני. מחקרים שנים מלמדים, ששימוש באוטומציה, מוביל לחסכון ממוצע של 3 שעות עבודה בשנה לכל מייל שברשימה. בחישוב שנתי ל1,000 מיילים ובמכפלה בשכר השעתי הממוצע במשק, אפשר להבין בקלות. ששימוש אפקטיבי ברשימת תפוצה = עוד כסף בכיס והרבה.

חשיבות ביצוע מעקב ומדידת ביצועים

קמפיין מיילים מוצלח חייב להיות מלווה במעקב ביצועים קפדני. חשוב לעקוב אחר מדידת נתוני מפתח דוגמת שיעור המיילים שנפתחו, המרות ומדידת הקלקות מספקות תובנות זהב. מדידה וניתוח של המידע המופק באמצעותן מאפשר אסטרטגיה איטרטיבית של ניתוח ושיפור של אסטרטגיית השיווק.

שימור ותחזוק רשימת התפוצה

קיימים מודלים שונים למדידת "דעיכה" של מידע בכלל ומיילים בפרט. ככלל אצבע – מיילים דועכים בקצב של 5% בשנה. כלומר לאחר כשנה 95% מהמיילים ברשימת התפוצה יהיו תקינים וכיוצ"ב. משכך חשוב מאוד לבצע בדיקות תקופתיות של תקינות המיילים ברשימה. חשוב לזכור – כי כל מייל שגוי ברשימת התפוצה יגרום למייל חוזר. מייל חוזר גורם לפגיעה במוניטין המייל של השולח עם נזק מתמשך. עוד חשוב לשמור על מידע עדכני.
חשוב לשמור על קשר קרוב והדדי עם הלקוחות. בהתאם נעקוב אחרי אחוז המיילים שנפתחו. לקוח שלא פתח למעלה משני מיילים ברציפות – יש להעביר לרשימת תפוצה נפרדת של לקוחות "מתנדנדים" אליהם יש לפנות בעדינות על מנת לברר את מידת העניין שלהם. עדיף לוותר על לקוח שכבר איננו רלבנטי מאשר ליצור תחושה של הצקה ואנטגוניזים.
רשימת תפוצה טובה מועילה מאוד. רשימת תפוצה גרועה שמכילה מיילים שגויים ולקוחות מאוכזבים עלולה לגרום נזק.
מצד שני – לקוחות תגובתיים במיוחד ניתן לשקול להעביר לרשימת תפוצה נפרדת ולהתאים להם תכנים שיווקים שימצו את פוטנציאל המכירה. כמובן שלקוחות שמגיבים למייל באופן חיובי – מצדיקים מעקב גם הם. רשימות תפוצה אף פעם אינן "מוכנות" או "סגורות".
לעולם יש לעדכן אותן לפי רמת פעילות, להפריד בין לקוחות מעוניינים לבין כאלו שאינם מביעים עניין ממשי. מיילים חדשים מתווספים ומיילים שאינם תקינים מוסרים.

היבטים משפטיים

כדאי מאוד להכיר ולהבין את חוק הספאם וחוק הגנת הפרטיות. את הרשימה יש לערוך בהתאם לחוק הגנת הפרטיות ותוך הקפדה שכל מי שמופיע ברשימה הביע הסכמה. עוד חשוב להכיר את חוק התקשורת או בשמו הנפוץ חוק הספאם.  בקצרה – החוק מגדיר  פרסומת ככל ניסיון להרוויח כסף. החוק אוסר על משלוח פרסומת אם אין לנו הסכמה מראש של הנמען. במילים מקצועיות מדובר בשיטה מסוג "אופט-אין". הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוק הספאם הינה. על ידי יצירת רשימת תפוצה של לקוחות, אשר מסרו לנו את פרטיהם במועד רכישת המוצר. באותו מעמד יש למסור ללקוחות כי הם עתידים להיכלל ברשימת תפוצה וכי יעשה שימוש בפרטיהם על מנת לשלוח להם דברי פרסומת.

עצה שאף עורך דין לא ידע לתת לכם: רשימת תפוצה מוצלחת מגנה גם מתביעות ספאם.
כאשר אנחנו שולחים את התוכן הנכון לאנשים הנכונים, הסיכוי שהם יחליטו לתבוע אותנו נמוך מאוד.

פרסונליזציה

פרסנולזיציה רחוקה מאוד מלהיות – פניה לנמען במייל בשמו הפרטי. פרסונליזציה אמיתית משמעותה היא פניה אל הצרכים והכאבים הספציפיים של הנמען. רשימת תפוצה מוצלחת הינה הדרך הנכונה ביותר לפניה אישית.
פניה אישית אמיתית יוצרת בקרב הנמען הרגשה שפונים באמת אליו כאדם ולא אל מאסה גדולה של נמענים חסרי זהות ושם. אין דבר מדכא יותר ממיל לא רלבנטי שמרגיש כמו הטרדה זולה. אין דבר משמח יותר מאשר פניה אישית באמת. כיצד נדע שההתאמה האישית עובדת ? כאשר הפידבק מהלקוחות ילמד כי הפניה לכל אדם ואדם ברשימה גורמת לו להרגיש יחיד מיוחד.

סיגמנטציה - בניית חלוקה מנצחת

סיגמנטציה הינה האחות הגדולה של הפרסונליזציה. הדרך לפרסונליזציה מוצלחת עוברת דרך סיגמנטציה חכמה. הצלבה של הרשימה עם מידע עומק מאשר בניית בסיס להתאמה אישית מוצלחת. דמוגרפיה, מקום מגורים וחיזוי של רכישות עתידיות לפי רכישות קודמות מהווים קריטריונים מקובלים לסיגמנטציית רשימת תפוצה.

אוטומציה - הגביע הקדוש של המשווק

אוטומציה הינה היעד הסופי של כל קמפיין שיווקי שכן היא מאפשרת לאחד בין שתי השאיפות הגדולות ביותר של המשווק. תפוצה נרחבת והתאמה אישית. באמצעות רשימה איכותית ומוקפדת, ניתן לבצע שילוח מיילים מבוסס טריגרים או התנהגות משתמש.

כיצד רשימת תפוצה מסייעת בבניית קהילה

באמצעות רשימה מתוחזקת היטב, ניתן ליצור תחושת קהילה בקרב חברי הרשימה. רצוי מאוד להוסיף לרשימת התפוצה שימוש נכון ברשתות חברתיות ואמצעי תקשורת קבוצתיים דוגמת לוח מודעות. בדרך זו ניתן לבנות תחושת קהילה אמיתית ואיתה זיהוי מותגי חזק וארוך טווח.

היזון חוזר ושיפור עצמי

שום תהליך שיווקי  לא יהיה שלם ללא שימוש בהיזון חוזר. כל מענה מלקוח – יכול לשפוך אור על השימוש ברשימת התפוצה כולה גם ובמיוחד אצל לקוחות שאינם מגיבים.
באמצעות הסיגמנטציה – נוכל לדעת כיצד תגובה של משתמש אחד או יותר, מאפשרת להסיק מסקנות בהתייחס לקבוצה גדולה בהרבה. הניסיון שלנו מלמד ,כי הדרך לזהות קמפיין מוצלח הינה באמצעות ניתור בזמן אמת של היזון חוזר ושימוש מידי במידע.

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות