10 טיפים מובילים לרכישת מאגר לקוחות פוטנציאלים

10 טיפים מובילים לרכישת מאגר לקוחות פוטנציאלים

המאמר עודכן לאחרונה ב- 04/03/2024 , 15:30

רכישת מאגר לקוחות פוטנציאלים היא דרך נהדרת לקדם את העסקים. אם אתם תקועים וניסיונות השיווק הנוכחיים לא מספקים אתכם. שימוש בדאטה חכמה היא הדרך הנכונה. שנת 2024 כבר כאן ועדכנו את המאמר לאור המגמות החדשות בשוק. נפגש שוב בשנת 2025!

השאלה שחוזרת אצל כל אחד ואחד ממנהלים השיווק והמכירות שפונים אלינו היא: "כיצד לאתר לקוחות פוטנציאליים חדשים". הדרך הפשוטה והקצרה הינה: רכישת מאגר לקוחות פוטנציאליים. הכוונה לרוב הינה למאגר טלפונים ומיילים איכותי באמצעותו ניתן לאתר לקוחות חדשים. 

אז איך נדע מה לבדוק לפני שקונים מאגר לקוחות פוטנציאליים ואיך לתחזק אותו. הנה התשובות בקצרה.

עדכניות מאגר הלקוחות

הניסיון מלמד כי מאגר לקוחות נקי, ממוקד היטב ורלוונטי הוא נכס מרכזי לעסק, ומזין את הפעילות העסקית שלכם. מאגר טוב מחזיר את ההשקעה בו פי כמה וכמה. עוד חשוב מאוד שהמאגר יהיה רלבנטי, עדכני ומתוחזק. רשימת לקוחות מתיישנת מהר מאוד. מה שהיה נהדר עד לא מזמן הופך בלי שנרגיש לבינוני וגרוע. הניידים לא זמינים, הלקוחות שייכים לאחרים וכו'. 

דעיכת המאגר מתרחשת בשני ערוצים שונים:

  • דעיכת נכונות המידע – המידע במאגר מתיישן, לדוגמא עסק עובר כתובת והכתובת הקודמת הופכת לבלתי עדכנית.
  • דעיכת תקינות פרטי הקשר – טלפונים ומיילים מתחלפים וכאשר אנחנו מתקשרים מתברר כי הנייד תקול.

מהסיבה הזו חשוב מאוד שהמאגר יהיה עדכני ככל שניתן. בדאטה-ריינו אנחנו מייצרים את כלל מאגרי הלקוחות בזמן אמת ובכך מבטיחים עדכניות מקסימאלית. 

** נורות אזהרה **

א. הספק שלכם רושם באתר בדיוק כמה רשומות תקבלו ובאיזה מחיר. 

יש מצב שמציעים לכם מאגר מידע יד שניה (או עשירית או מאה) שיוצר מזמן ועכשיו נמכר שוב ושוב ושוב. דרשו התחייבות לעדכניות המידע ובררו האם ואיך המידע נאסף בזמן אמת. 

ב. האתר של הספק שלכם נראה כאילו נכתב על ידי צ'ט ג'יפיטי. 

יש מצב שהגעתם ליצרן לידים לדאטה ולא לחברת מידע אמיתית. בררו מתי נוסדה החברה, היכן היא יושבת, מי המנכ"ל וכו'. חלק גדול מהלקוחות שלנו הגיעו אלינו אחרי שעברו אצל יצרן לידים שהבטיח להם את השמים ואז חיפש למי למכור את הליד. אכזבה מובטחת.

ג. הספק מבטיח לכם כל מה שאתם רוצים ומייד.

ראה מקרה קודם. לא הכל אפשרי ולא כל בקשה אפשר לספק. אם משהו שמבטיחים לכם נשמע טוב מידי בכדי להיות אמיתי. כנראה שהוא לא אמיתי.

ד. הספק מתעקש על מה שיש ולא מתגמש לפי הדרישות שלכם.

מדובר בספק שאסף פעם ומוכר היום. או גרוע מזה. קנה מחברת דאטה ועכשיו מוכר כספק את מה שקנה כלקוח. אם לא מדובר בחברה מוכרת והמחיר אטרקטיבי להפתיע – יש מצב שאתם קונים סוסיתה יד עשירית במחיר של סובארו פשע.

ניהול מאגר הלקוחות

כאשר אתם מנהלים את מאגר הלקוחות – חשוב מאוד כי כל העובדים יהיו מודעים לחובה לעדכן את המאגר בזמן אמת. לקוח שעזב, עסק שנסגר וטלפון שכבר איננו זמין. הכל חייב למצוא את הדרך למאגר על מנת להנציח את השינוי. לקריאה נוספת אודות ניהול מאגרי לקוחות

כאשר אתם מחפשים את המאגר, היו מאוד ברורים ב-למי אתם בוחרים לפנות בשביל לקבל את הרשימה הממוקדת ביותר עבורכם.

זכרו שכמעט בוודאות תצטרכו לשפר ולחדד את המיקוד שלכם תוך כדי תנועה בשביל למקסם את התוצאות.

  1. עם מי באמת תרצו לשוחח?
    – סקטור – האם המוצר\השירות שלכם מיועד לסקטור ספציפי או האם הוא רלוונטי לכל סוגי העסקים?
    – המיקום הגיאוגרפי – אתם יוצאים לפגישות? לאיזה מרחק סוכני המכירות ערוכים להגיע?
    – מס׳ עובדים – אתם מכוונים לעסקים קטנים? תאגידי ענק? עסקים של אדם אחד?
    – מחזור – האם הלקוח הפוטנציאלי אליו אתם מכוונים, מחזיק בתקציב מתאים לשירות או למוצר שלכם בסבירות גבוהה? האם לגודל המחזור שלהם יש בכלל משמעות עבורכם?
    – איזה בעל תפקיד בארגון יהיה המתאים ביותר עבורכם? יתכן והשירות או המוצר שאתם מציעים יכולים לעניין יותר מבעל תפקיד אחד בארגון?
  1. בחרו בחברה המתאימה שתספק לכם את רשימת הלקוחות:
    בחרו לפי רלוונטיות, מוניטין והשיחה עם איש המכירות.
    האם מנסים להתאים לכם מידע רלוונטי או ״למכור״ לכם?
    האם החברה יודעת לכוון ולספק לכם את המידע הממוקד אותו אתם צריכים?
    ככל שהבקשה שלכם יותר ספציפית, כך חשוב יותר להקפיד על הדקויות. היו ברורים ככל הניתן בניסוח הצורך וקהל היעד שלכם. בכל שלב שימו לב האם הגורם המלווה אתכם הינו קשוב ומקצועי.
  1. עד כמה נקיה הדאטה?
    שאלו שאלות על ניקיון הדאטה ובאיזו תדירות היא מתעדכנת. ברמה האידיאלית הדאטה אמורה להתעדכן לכל הפחות אחת לחצי שנה. רוב החברות לא ימהרו לנדב פרט זה, זכרו לשאול זאת.
    אל תהיו מופתעים אם חלק מהמידע אשר רכשתם אינו עדכני. דאטה מתיישנת בקצב מהיר ביותר, מה שנחשב עדכני היום יהפוך במהרה ללא עדכני. ניקוי ועדכון מתמשך של הדאטה הוא המפתח לשמור על דאטה איכותית ועדכנית אצלכם, לאחר ביצוע הרכישה.

  1. אל תקנו יותר ממה שאתם צריכים – ״Don't bite off more than you can chew״:
    קחו בחשבון כמה שיחות צוות המכירות שלכם ערוך להוציא מידי יום. אל תרכשו כמויות עצומות של לקוחות פוטנציאלים ואז תשמרו אותם בצד בלי שימוש. כל יום שעובר גורם להתיישנות המידע. בדאטה ריינו אנחנו מאפשרים רכוש מידע באופן מדורג ולשיעורין בדיוק על מנת למנוע מקרה כזה. ככה הלקוחות שלנו נהנים מהנחות גודל לצד עדכניות המידע.

  1. ״TRY before you BUY״:
    בקשו לנסות את הדאטה לפני שאתם מבצעים רכישה בשביל להבין אם הבחירה שלכם נכונה.
    גם הבחירה בחברה עצמה וגם הבחירה בסוג המידע המבוקש.
    בחנו את דיוק המידע והרימו טלפונים לבדיקת תקינות.

  1. בררו כיצד תוכלו להשתמש ברשימת הלקוחות הפוטנציאליים:
    ראשית יש לבדוק האם קיימות מגבלות כלשהן למידע. האם המידע שלכם לשימוש חופשי? האם הוא מוגבל באיזושהי צורה*? האם אתם צריכים למחוק אותו לאחר מס׳ שימושים? וכן הלאה.
    *ישנן רשומות מידע אשר בהן ניתן לבצע שימוש פעם אחת בלבד! שימו לב.
    חשוב לציין שבמקרים אלו ״מושתלים״ בדאטה רשומות אשר מטרתן היחידה להתריע לספק כאשר מבוצע שימוש חוזר בדאטה ואז כמובן ״הפרתם חוזה״. לחברה שמוכרת את המידע חייב להיות מן הסתם נסיון רב בשימוש בו. אל תהססו להתייעץ עם מוכר המידע כיצד להשתמש בו. היעדר ניסיון שיווקי ומכירתי עם לקוחות נוספים מעיד על פניו על סקנה כי אתם הלקוחות הראשונים וכי בבוא היום אחרים ילמדו על חשבון הלקחים שיופקו על גביכם.  לקריאה נוספת אנו ממליצים על קניית דאטה להגדלת כמות הלקוחות בעסק שם עסקנו בנושא השימוש בדאטה בהרחבה.

  1. שאלו על אחריות המוכר למאגר:
    בדקו מהי מדיניות האחריות במקרים של אחוזי סטיה גבוהים. מה מגן עליכם מפני מאגר לקוחות שלא עודכן תקופה ארוכה?

  1. כמה זה יעלה לכם?
    בחלק מהמקרים עבודה מתומחרת לפי שעות עבודה. בחלק מהמקרים עבודה מתומחרת בשלמותה ״פר פרויקט״. ברוב המקרים תשלמו ״פר רשומה״.
    הקפידו לשאול על הנחות כמות ומה המחיר מקנה לי מבחינת אופן השימוש ושדות המידע בקובץ הסופי.
    שאלו על מינימום הזמנה, על מה אפשר לוותר בשביל להוזיל עלויות, מה ניתן להוסיף לקובץ ובאיזה מחיר, ובכלל – האם יש עלויות נוספות שאתם צריכים להיות מודעים אליהן.

  1. שמרו על חוקיות:
    וודאו שאתם מודעים לחלוטין למחויבות החוקית שלכם כאשר אתם מתכוונים לרכוש מידע עבור טלמרקטינג, SMS, דיוור ישיר וכן הלאה. שאלו שאלות, הבינו אם אתם לא נמצאים במצב בעייתי עוד לפני שביצעתם את הרכישה.

  1. חיוך 🙂
    כמו בכל סיטואציה בחיים, גם בעסקים וגם ברכישת מאגר לקוחות – הכל צריך להתבצע עם חיוך.
    משהו התפספס בדרך אם רכישת הדאטה הפכה להליך מייגע, לא מובן, ומאכזב פעם אחר פעם.

רוצים להבין למה אצלנו החיוך הוא חלק כל כך אינטגרלי מהעסק? הרימו צלצול ובואו נדבר 🙂

בחרו איך לפנות אלינו

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר תורמים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות

מאגר משקיעים בדרך אליך ! בחר איך ליצור איתנו קשר

וואטסאפ

טלפון

אימייל

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בזריזות